tirsdag 11. august 2009

MH og läger

En "juvlig tik" :-)
Ja, det var den oppsummerende karakteristikken testlederen ga Udda etter hennes MH. ¨

Fritt oversatt til norsk blir vel det noe sånt som en "vidundelig tispe":-)
Ingen en dum beskrivelse fra en kunnskapsrik beskriver/dommer! Mange takk for det!!! :-) Man blir utrolig glad for sånne kommentarer! Jeg synes jo hun er et underverk, men det er jo en viss fare for at jeg ikke er helt objektiv....
Forøvrig var det også noen andre som kommenterte at hun var "charmig" min lille hund..... Det høres jo fint ut, men nå i ettertid lurer jeg på om det er en annen måte å si at hun er ganske uoppdragen på.....? :-) *ler*

Hele kullet stilte forøvrig opp på MH'n som Venke arrangerte på Varberg BK. Og, det var ikke så vanskelig å finne søskenlikhet hos dem, verken på testen eller eksteriørt.
Eksteriørt har vi nok fått oss en liten overraskelse, for der er de virkelig *mye* bedre enn forventet!
Og, MH'n viste at de jammen er bra mentalt også! Jeg hadde tenkt å samle alle sin MH her på siden, men jeg får ikke til å legge inn tabeller? Så, hvis noen har tips, er jeg takknemlig. Forøvrig ligger alle resultatene på http://www.skk.se/ - under webtjenester.
Jeg er litt i tvil på om jeg skal våge meg på et lite sammendrag av kullet sin MH. Vel, jeg gjør et forsøk. Alle hundene ga inntrykk av å være sosiale, stabile hunder med gode nerver. Jeg vil si at de tenderer til å være ganske selvstendig, de beholder lekene selv, og er glad i å løpe. De har gode avreaksjoner, og ingen har gjenstående redsler. Jeg må si jeg er imponert over hvor jevne de er! Og, jeg synes egentlig at det er ganske fantastisk at kullet ble så bra som jeg trodde det ville bli! Dvs *flink var jeg som fant dette kullet* :-)
Så altså: Havrevingens A kull burde være fult av blivende stjerner! :-)

Det var forøvrig skikkelig gøy å treffe alle sammen, både to- og firebente! Bare synd at det regnet i bøtter og spann, for det gjorde jo blant annet at fotofangsten ble nokså dårlig. Jeg håper imidlertid at vi treffes igjen ved en annen andledning! F.eks. på en treningssamling til sommeren!??

Lykke til videre alle sammen!

Vixax - läger:
Etter MH'n reiste noen av oss videre til Veberød i Skåne, og Vixax sitt sommer - läger.
Der hadde Udda og jeg meldt oss på Frida sitt lag, og vi skulle trene brukslydighet.
Det var veldig nyttig for oss! Takk til Frida og resten av laget for hyggelige og lærerike dager!

Kennelmamma Venke var også tilstede, og når hun ikke jobbet på lägeret, så fulgte hun med på hva vi drev med på lydigheten. :-) Hun kom også med endel viktige tips som Udda og jeg skal jobbe videre med. Tusen takk for ditt engasjement, Venke!
På laget vårt var vi heldige å ha blant annet Inga og Otto! Tusen takk til dere for trivlig selskap disse dagene!
Nedenfor er noen bilder av Havrevingens Otto som venter bebisser i september hos Havrevingen! Det kommer til å bli et kanon kull!!




Havrevingens Pim og Lennart var også med på gruppen vår. Pim er utrolig vakker!

Nedenfor er noen bilder av Towa sin Arko van de Wolfsklauw som var på skyddshundgruppen.


3 kommentarer:

Nina Andersen sa...

Endelig litt oppdatering her. Har var det mange flotte bilder. Og som jeg har sagt før så har du all grunn til å være stolt av jenta di.

Benedicte sa...

Så flotte bilder! Jeg har Skrållan ja, eller Skrulle som hun heter :) Skal ikke beholde henne da - selv om hun er verdens herligste

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Nina:
Takk igjen! Ja, hun er såå herlig den lille stripete hunden.

Benedicte:
Synd du ikke skal beholde Skulle! Livet hos deg skulle hun nok trives godt med! Men, man skal aldri si aldri. For de der mallene har noen ganger en tendens til å krype under huden på en stakkar, og gjør de det er det jammen ikke lett å levere de tilbake igjen. :)