søndag 26. oktober 2008

Utstilling Letohallen

Denne helgen var dedikert til utstilling og trening sammen med Elin og Aya. Vi startet bra på fredag med to korte spor, og planen var å trene litt lydighet/diverse etterpå. Men, regnet kom og vi kjente sulten gnage og feiget ut :-(.
Lørdag skulle vi stille ut begge jentene, og Udda oppførte seg ganske bra synes jeg. Hun tok seg til og med tid til å trave litt denne gangen :-) Vi ble BIR (altså var hun litt penere enn Aya akkurat den dagen). Men i gruppa hadde vi ingenting å gjøre. Etter å ha lest gjennom kritikken igjen så skjønner jeg at største hindringen nok var handleren... ;-). Vi skal nok øve litt til neste gang vi går i ringen tror jeg!

Gruppevinner ble Siri sin nye stjerne, Willy (Briard). Han er nydelig, og oppførte seg SÅ bra! Dessuten er hun så proff på å vise hund så det er en fryd for øyet. Han ble dessuten BIS4. Gratulerer Siri & Willy!
Uddas kritikk:


Dommer: John-Sigve Berg


Straks 6 mndr. tispe av utmerket type, korrekt hode, korrektbitt, akseptabel lengde på snuten, moderat vinklet, utmerket benstamme & poter, velutviklet front for alder, bærer halen korrekt under bevegelse, typ. bevegelse for rasen, en aning trang bak, utmerket pels og farge. Trivelig temperament.



Noen bilder fra utstillingen (dessverre ikke av Udda eller Aya)

Søøt liten Pumi valp!




Søteste Terv valp jeg noen sinne har sett. Hun hadde lopper i blod og SÅ positiv!

Cattledog, voksen. Endte opp med 1AK.


Søøt Sheltie.


Herlig Afganer!

Elin og Oliver blir bedømt. Jada, dommeren bedømmer handleren også i Sheltie ringen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo der, og tusen takk for gratulasjoner :). Veldig artig å møtes igjen da - lille Udda var jo kjempefint ! Litt mer trening så blir det jo knall (noen av oss har jo løpt et unevnelig antall venstresvinger før så det skulle bare mangle at man ikke fikk det til *ler*). Du må komme på treningene våre vettu, så kan vi trene utstilling !!!

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Det der tilbudet skal jeg nok benytte meg av Siri! :-)

Anonym sa...

Hei du.
Jeg syns brukshundene våre var flinke jeg! Kan man forvente mer av dem? Vi får kanskje legge inn litt utstillingstrening, for de må jo stilles igjen. Vi skal jo ha noe som heter championat på bruks siden vel??? :-)

Anonym sa...

Hei! Så artig at dere fant frem til bloggen min :) Det var nok vofsen din jeg nevnte i bloggen ja, jeg falt pladask for henne!! Skal dere til NKK Hamar?

Benedicte