torsdag 6. november 2008

Bare litt bilder

Heldigvis så ser det ut til at det går fint med benet til Aya! Men, Elin har vel bestemt seg for å holde henne i ro noen dager til. Jeg regner med at de blir mestere i nesedytter og i å holde posisjoner......? :-)

Jeg er glad det ikke er min krutt-tønne som skal holdes i ro. Da tror jeg at jeg hadde hoppet på havet....
Vi har fortsatt klart oss unna kennel-hosten. Jeg bruker jo de knep jeg vet om, og lever jo i håpet om at vi også har en bitteliten fordel ved at vi BARF'er :-)
Towa etterlyste litt bilder, så da tok jeg like godt med kamera på tur igjen. Og fordi jeg trengte en planke til å bruke i treningen reiste jeg like godt en tur til fjæra i dag. Og, ganske riktig - det var rene Maxbo-utvalget :-)
Skal se om jeg kan få Elin til å ta ett bilde av Udda når vi bruker det hjelpemiddelet. Må bare trene litt på det først :-)
Noja har funnet en pinne hun markerer seg litt med... Udda freser rundt...

Hun kan jo kose seg litt Udda også!
Jeg vet ikke hva hun veier, men jeg kan vel tippe 17 kg? Da kan hun legge på seg 5 kg til.....haha
Oppreist og i ro ser Udda sånn ut:

Dette er heller ikke så uvanlig....Hva hun titter etter inne i buskene?
Pip-pipper selvsagt....;-)

Hun kan også vente litt....
Men, ikke for lenge....

Men, hvis Udda er litt i tvil om hun skal la seg overtale å sitte i ro - ja så blir øreføringen temmelig bred.... ;-)
Noja derimot er jo bare sååå søt! Hun blunker nesten ikke heller hun, for hun vet at dersom mamman hennes erfornøyd og trykker på utløserknappen så kan det hende at hun får en godbit..... :-) Hun har jo levd så lenge at vi hadde film i kameraet i starten på hennes karriære som fotomodell!
Og så springer vi litt til en forandring :-)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte bilder! Fargen hennes er veldig pen:)
Du får stikke innom aussieringen i så fall, selv om vi ikke har pels, hihi.

Anonym sa...

Hej Annegry och tack för ditt tassavtryck i vår gästbok :) Väääldigt fina bilder du har på Ambra i bloggen! Hoppas du kommer få många härliga stunder med din randiga hund, vi ses! ;)

Klem Emma

Anonym sa...

Hej o tack för hälsningen i min gästbok. Otroligt härliga bilder på era hundar. Lycka till med allt.

Mvh
Annicarestiff

Anonym sa...

HEJ!
Tack för grattiset! Va fin Ninjas dotter är! Sådan mor sådan dotter!
Skönt att fler har sunda tankar kring avel!
LYCKA TILL MED "Udda"
MVH
Susy med Tara Des crocs de L´olympe
Havrevingens Nero och Razzmatazz Noizette

Ca, Hux, Kobra og Heidi sa...

Hei hei.. Fant en hilsen i bildebloggen vår. :) Det er alltid hyggelig. Ja det blir nok en av tispene som blir en del av gjengen her.

Utrolig fine bilder av jentene dine! Udda ser små rampete ut på det bildet med ørene litt ut og snart på vei i fult firsprang.. :)

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Jeg må bare takke for alle hyggelige hilsner! Det er kjempegøy å få litt tilbakemeldinger! :-)

Benedicte:
Takk for skryt av min herlige hund:-) Og ja, jeg stikker helt sikkert bortom og ser etter dere hvis jeg reiser oppover!

Emma & Pyrrah:
Er glad for at du liker bildene :-). Var innom sidene dine, og dine små vokser jo med rekordfart! Gleder meg til at de blir noen uker mer!

Anni:
Takk :-)

Susy:
Dere er bare helt utrolig flinke! Må si jeg ble litt betenkt nå, for Razzmatazz var da en Rottis kennel på slutten av 80tallet i hvertfall.... Visste ikke at du hadde en sånn go'ing også!
Takk for dine fine ord om Udda :-). Om hun arver litt av sin mammas humør og arbeidsglede, ja da er jeg fornøyd!
Avel ja! Det er et spennende og fasinerende! Med en så liten rase som hollenderen så er den jo dessuten veldig viktig! Jeg setter dessuten pris på litt diskusjon rundt temaet jeg, og så må man håpe at vi alle blir klokere etterhvert.

Heidi:
Så spennende med ny valp!
Hmm, da ses vi vel på Sølen også da regner jeg med? :-)

Anonym sa...

Hallå!!
Jätte skoj att se bilderna på Ambra!!
Tack så jätte mycket för ditt grattis ang Ninjas L-test. Det var kul! Hon hälsar så mycket till sin dotter.
Om du köper valp från min kennel.. så får du mig som instruktör ;-) Hi hi!
Hoppas vi ses nån gång framöver!
Kanske i sommar!
Ha det fint å kul att du är förbi i min blogg.
Kram!

Anonym sa...

Hei :)
Helt tilfellig fant jeg bloggen din. Jaha, du har fått deg en liten valp? Hur er rasen å jobbe med? Vil du ha en til så er det planlagt en acd-kull til våren ;)
Masse hilser fra Sweden (jepp, vi har flyttet)!
Maarit, Dina & Chici

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Neimen hallo Maarit! :-)
Udda er utrolig morsom å jobbe med! Jeg synes hun minner mye om de mallene jeg liker aller best :-) Så får vi jo se om hundetreneren klarer å matche hunden ;-) Foreløpig har jeg nok hund kjenner jeg.... hun er liksom ingen sinke heller ;-)

Anonym sa...

Hej igen!
Hoppas ni får en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!!
/Bettan

Anonym sa...

Hallå!
Länge sen du uppdaterade nu.. :-)
Visst får du låna bilden på Anders och Ninja.
Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Towa, Qaala och Arko

Anonym sa...

Hej. Trillade hit via en annan sida.
Vad fin din HH är! Själv va jag inne på den rasen med det blev en ACD istället ;)
Lycka till med din fina vovve!