søndag 1. februar 2009

Utstillingshund HP

Ja, nå har Udda vært på sin første ofisielle utstilling. Mest fordi det var en dommer fra Holland som skulle dømme, og det er jo selvsagt spennende! Men, også fordi jeg synes det er en bra trening for henne..... - og så er det jo litt gøy også :)

Og, fin trening var det denne gangen også. Så, det blir nok en ny utstilling igjen om ikke så lenge. Om vi melder på, eller bare stikker innom får vi se på...
Hva vi trener på?
Hehe, hun er jo bare så søøøt den lille og hun tror at alle er der fordi *hun* kommer og hilser på! Og hun er jo ikke uhøflig, så hun skal helst hilse på alle, både folk og dyr, samtidig. Og, det blir litt slitsomt kan man si....

Men, da vi kom frem til stolen vår så la hun seg pent ned på teppet og slappet faktisk veldig godt av! Og, etterpå når vi gikk var hun merkbart bedre, og fant ut at hun ikke trengte å hilse på absolutt alle. La seg til og med ned i gangen mens jeg snakket med kjentfolk på min handlerunde.
Vel inne i ringen synes jeg hun oppførte seg riktig fint. Hun måtte jo selvsagt være litt i overkant entusiastisk mot dommeren, særlig da hun ville telle tennene litt mer nøye..... De var der alle sammen forresten:-) Det burde stått i beskrivelsen egentlig når man har så ung hund...?

Hun stod helt stille under beskrivelsen :-)
Hun løp også i trav, men gikk jo litt nære mine bein akkurat i dag - og jeg burde trolig ha løpt litt raskere for å vise travet. Men, brått var ringen slutt og da måtte jeg jo snu... ;-( Jada, jeg er en skikkelig *amatør* - men jeg planlegger ikke å bli proff på dette så det blir nok ikke siste gang... :-)
Når det er sagt så vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med sluttresultatet!
Målet har aldri vært å få de store resultatene i utstilling så en HP, av en hollandsk dommer, med meg i andre enden av snøret er absolutt godkjent!
At jeg selv ville gitt henne både CK, og mer er jo en annen sak *ler*....

Kritikken:
Dato: 1 februar 2009- Hellerudsletta
Dommer: Ilona Onstenk-Schenk

9 month.
Good propotions in body.
Strong med. long head.
Nice dark eyes.
Good scull.
Ears rather big and set too wide.
Good legs feet.
Suff. ang.
Exellent coat.
Moves well.

1JK, 1JKK, HP


Siden det er lett å glemme hvor bra dette er......... ;-)
1 JK :
Typisk, i alt vesentlig riktig bygget hund, hvis feil er så uvesentlige, at den kan sies å være en meget god representant for sin rase.
Hederspris (HP):
Kan tildeles meget lovende juniorer/unghunder .


Ingen kommentarer: