torsdag 16. juli 2009

Valpespekulant :)

I går var vi ute i skogen sammen med Caroline som har lyst på Hollender..... Og, jeg kan ikke skjønne annet enn at hun må ha blitt sjarmert i senk av Udda?
Jeg håper virkelig at det skinner igjennom at jeg liker hunden min altså!!! :)

I fall noen har unngått å legge merke til det, så er jeg full av superlativer om Udda. Så, da Caroline lurte på hva som var negativt med henne, så ble jeg svar skyldig. Hun er jo nærmest feilfri min lille gullklump, og finnes det noe å utsette på henne så er det ikke hennes skyld stakkars.... hun er jo litt miljøskadet etter å ha bodd hos meg......*hihi*
Fra spøk til alvor: Hun er i besittelse av egenskaper som jeg setter umåtelig stor pris på. Men, i noen situasjoner kan de jo være litt irriterende..... Impulsiviteten.... Nysgjerrigheten..... Arbeidsmoralen.... (jeg har inntrykk av at hun noen ganger er så konsentrert at hun får lavere tempo).....Aktivitetsnivået.....
Etter et par timer kom jeg imidlertid på noe som jeg gjerne kan være foruten: hennes vilt- og katte- interesse!

Vi startet kvelden med å la hundene bade litt, og leke litt. Hun hadde med seg en Hassemann unghund som faktisk holdt følge med Udda. DET var virkelig imponerende. En utrolig flott Schæfer!
Men, kanskje ikke like imponerende og taktisk av meg å la Udda leke masse før vi skulle vise hvor flinke vi er i felt, spor og lydighet? Særlig når valpespekulanten er opptatt av at hun vil ha en hund med fart og motor.... *ler*
Jaja, vi tok et smalt felt med 3 gjenstander, og det gikk selvsagt fint. Bra fokus og fin fart inn, greie avleveringer - om man ser bort fra at hun sjekker kvaliteten på gjenstandene ganske grundig...... Æsj, bagateller..... ;-)
Så gikk vi litt lydighet: fvf, lek, hopp/stå, innkalling som vel gikk helt greit synes jeg. Alt kan jo bli bedre, men vi er ikke så mye bedre enn det vi viste frem - så da må man være fornøyd. Go'este hunden min!!
Etter en liten hvil, satte vi henne på sporet av noen pinner også. Denne gangen sjekket hun uvanlig grundig sporet før hun valgte retning osv. Pinnene plukket hun så fint at jeg ble rent imponert. Det har liksom ikke vært hennes sterke side, for hun har jo egentlig ikke tid til sånt når vi sporer..... Noen vinkler var klokkrene, mens andre var litt mer "skogsvinkler".

Konklusjon?
Jeg må kjøpe lås til buret før jeg reiser på Vixax-lägeret! For hvis jeg ikke passer på så kommer noen til å kidnappe henne! Hun er bare verdens herligste Hollender!!

Så, nå gjenstår å se om Caroline lot seg sjarmere..... Hvis ikke hun ble sjarmert så er det som vanlig ikke Udda sin feil ;) *ler*

6 kommentarer:

Nina Andersen sa...

Du har selvfølgelig all grunn til å være stolt av Udda. Ikke bare er ho flink men ho har jo bevist at ho er pen også.
Men vet ikke valpespekulanten at det finnes en rase som heter border collie? Hahahaha.

Anna Gustafsson sa...

Det lät som att ni hade det kanon i Uddevalla!! Jag håller med föregående inlägg om att du har all grund till att vara stolt över Udda! Hon är en lysande förebild för sin ras:-)
Hoppas vi ses nästa vecka!

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Det er så hyggelig når folk er enig med meg :)

Nina:
Border Collie? hmm- hva er nå det igjen.... -en hund? *hihi*
Hils snuppa! Vi gleder oss til å se dere igjen snart! :)

Anna:
Ja, Uddevalla passet helt supert for oss! Det hadde vært noe for deg og Grappa også det!
Jeg håper også at vi treffes til uken. Ha det fint på kurs!

Towa och Qaala sa...

Hej!
TACK TACK!! Det va väldigt skoj!
Jo, vi kommer nog ner till Venke på onsdagen och kollar på MH. Ska bli JÄTTE skoj å få se alla Ninja bäbisar.
Synd bara att inte Ninja kunde vara med. :-(
Ska bli jätte skoj å ses!
Kul att du är så nöjd med Udda! Vist är dom underbara? :-)
Ses snart!
Towa

Siri & Co sa...

Du damen... Du er lurt! Det MÅ jo være noe muffens med en hund som BÅDE er pen og brukanes på en gang ? *ler*.

Anonym sa...

Hei hei, HÆRLI å lese hvor fornøyd du er med Udda - hun virker like deilig som min Betty belger ;-)
Fortsatt god sommer !
Mvh Gerd